مطالب خواندنی و دانلود فایل و موسیقی
مطالب خواندنی و دانلود فایل و موسیقی

مطالب خواندنی و دانلود فایل و موسیقی

وبلاگ جوانان

تخمین زمان جدیدترین آپدیت گوگل

پیج رنک یکی از فاکتورهای اصلی برای تعیین کیفیت سایت از نظر بازدیدکنندگان بوده و بر رتبه صفحات در نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار است. بطور معمول هر سه ماه یکبار شاهد آپدیت گوگل و تغییر در پیج رنک سایتها هستیم که تاریخ دقیق آن از طرف گوگل هرگز اعلام نشده است، ولی نظم حاکم برآن در چند سال اخیر و با توجه به آخرین آپدیت گوگل در ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ (۴th Feb. 2013) ما را به این جمع بندی میرساند که بزودی شاهد آپدیت گوگل و تغییر پیج رنک سایتها خواهیم بود. این اتفاق به نظر کارشناسان وبسیما بین ۱۹ تا ۲۶ اردیبهشت رخ خواهد داد.

آپدیت گوگل

آپدیت گوگل راهی برای مقابله با سئو کلاه سیاه

کاهش ورودی گوگل و صفحات ایندکس شده

در چند روز اخیر شاهد گزارشاتی از وبمستران و صاحبان سایتها مبنی بر افت شدید در ورودی گوگل و رتبه کلمات کلیدی آنها در نتایج جستجو بودیم. این قبیل اتفاقات معمولا قبل از هر آپدیت گوگل مشاهده شده و نشانگر تغییراتی در استراتژی های این موتور جستجو است. این بار به نظر میرسد که بهمراه آپدیت گوگل نه تنها پیج رنک اپدیت شود بلکه شاهد بروزرسانی الگوریتم اصلی موتور جستجوی گوگل باشیم.

تغییرات جزئی در سیاستهای این سایت میتواند تاثیر شگرفی بر میزان بازدید وبسایت ها و رتبه بندی آنها در نتایج جستجو بهمراه داشته باشد، بطوریکه در همین چند روز مانده به آپدیت گوگل گزارشاتی مبنی بر کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی برخی از سایتها در انجمن های گفتگو به چشم میخورد.

تاثیر آپدیت گوگل بر سئو سایت شما

با توجه به پیج رنک بعضی از سایتها بعد از هر آپدیت گوگل و روشهای مختلفی که برای کسب رنک تقلبی بکار میرود بسیاری از وبمستران آن را تنها عددی بی ارزش میدانند و توجهی به رنک خود نمیکنند اما به نظر مرسد که این بار گوگل قصد دارد تا ارزش واقعی آن را دوباره نشان داده و الگوریتم جدیدی برای محاسبه اش ارائه دهد.

اگر در سه ماه گذشته به تولید محتوای مناسب و کسب بک لینک واقعی پرداخته اید، آخرین آپدیت گوگل آینده بهتری را برای شما بهمراه خواهد داشت و در صورتیکه از روشهای سئو کلاه سیاه و خرید بک لینک نامناسب سعی بر بهبود وضعیت خود و جذب بازدیدکننده داشته اید ممکن است آپدیت گوگل نتایج مطلوبی برای شما در بر نداشته باشد. گاهی اوقات تغییر الگوریتم و آپدیت گوگل قربانیانی خواهد داشت که ندانسته یا ناخواسته معیارهای این موتور جستجو را رعایت نکرده اند و انتظار افت ورودی گوگل خود را ندارند.

طی چند روز آینده آپدیت گوگل و نتایج آن را مشاهده خواهیم کرد که مسلما موجب شادی عده ای و دلسردی عده دیگر خواهد شد. هنوز آخرین آپدیت گوگل علنی نشده بعضی از سایتها شاهد افزاش بازدید خود هستند. (مانند mozcast)

چه واکنشی به آپدیت گوگل نشان دهیم؟

بهترین کار آن است که طی چند هفته آینده به بررسی و تحلیل آخرین اپدیت گوگل بپردازیم و بهترین مسیر را برای رعایت اصول مورد نظر آپدیت جدید گوگل بشناسیم.

در نظر داشته باشیم که هدف اصلی از کسب رنک بالاتر جذب هرچه بیشتر ورودی گوگل است، پس بهتر است بجای توجه بیش از حد به این عدد، بررسی کنیم که بعد از آپدیت گوگل میزان ورودی ما از موتورهای جستجو دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

اخبار تکمیلی

با توجه به افزایش توجه و سوالات کاربران در چند روز اخیر در رابطه با آپدیت گوگل و تغییر در الگوریتم آن، Matt Cutts یکی از مدیران ارشد گوگل در اکانت توییتر (۱۰ May 2013) خود اعلام کرد که آپدیت گوگل پنگوئن در چند هفته آینده به اجرا در خواهد آمد. این خبر کوتاه مطمئنا هیاهوی زیادی را در چند روز آینده بهمراه خواهد داشت. این مدیر گوگل اشاره ای به آپدیت گوگل برای پیج رنک سایتها نکرده ولی به نظر میرسد که این دو همزمان اتفاق بیافتند. برای شناخت بهتر پنگوئن ۲ و راه استفاده از آن مقالات آینده وبسیما را پیگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد